close
DSC02475.JPG



嘿....

我不要你的給我任何生日禮物
只要在我身旁唱這首美麗的情歌

真的,這歌詞會讓我感動到喜極而泣


When you say...I Can't smile without you....
And I will tell you I always love you....










Can't Smile Without You - Barry Manilow
You know I can't smile without you
I can't smile without you
I can't laugh and I can't sing
I'm finding it hard to do anything
You see I feel sad when you're sad
I feel glad when you're glad
If you only knew what I'm going through
I just can't smile without you



You came along just like a song
And brighten my day
Who would of believed that you where part of a dream
Now it all seems light years away



And now you know I can't smile without you
I can't smile without you
I can't laugh and I can't sing
I'm finding it hard to do anything
You see I feel sad when your sad
I feel glad when you're glad
If you only knew what I'm going through
I just can't smile



Now some people say happiness takes so very long to find
Well, I'm finding it hard leaving your love behind me



And you see I can't smile without you
I can't smile without you
I can't laugh and I can't sing
I'm finding it hard to do anything
You see I feel glad when you're glad
I feel sad when you're sad
If you only knew what I'm going through
I just can't smile without you





不中譯了,我翻到一半就會不小心哭出來
(幹嘛寫文寫心酸落淚的啊?)
如果你願意對我唱這首歌,就是給我最棒的禮物




後續:


我親愛的老公果然在我的淫威之下
被逼著翻譯出整首歌
也被逼著陪我跳一隻慢舞....


野柳 (31)-1.jpg



科科科
真是讓人很頌快捏
祝我32歲生日快樂啊



附上中譯歌詞,因為我妹不是很聰明
未命名.jpg



我很憂心她不明白這首歌有多美麗
於是貼心的我還是為了她補上



中譯:


你知道沒有你我無法微笑
沒有你我無法微笑
我無法大笑和歌唱
我發覺做任何事都很困難


你會明白
當你悲傷時我也感到悲傷
當你快樂時我也感到快樂
如果你知道我所經歷的
沒有你我就是無法微笑


你像一首歌一樣的走進了我的生命
並且照亮我的日子
不敢相信,你會不會只是一場夢呢


現在它像光年一樣地遙遠
而如今你知道沒有你我無法微笑


沒有你我無法微笑
我無法大笑和歌唱
我發覺做任何事都很困難


你會瞭解當你悲傷時我也感到悲傷
當你快樂時我也感到快樂
如果你知道我所經歷的
我就是無法微笑


現在人們說幸福需要長久的時間來追尋
啊! 放棄你的愛是如此地困難
而你會瞭解沒有你我無法微笑


沒有你我無法微笑
我無法大笑和歌唱
我發覺做任何事都很困難


你會瞭解當你快樂時我也感到快樂
當你悲傷時我也感到悲傷
如果你知道我所經歷的
沒有你我就是無法微笑




arrow
arrow
    全站熱搜

    靈界人妻仙女 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()