close

(我非常喜歡HBO電影這個版本的Close to You)




   
你知道嗎?
在見到的第一眼便曉得愛情發生
雖然來的太快太猛烈,我措手不及



可是我的雙手被你握好緊好緊
37度的血液,說著沒有聲音的話語
雙唇顫動重複,餘音還在回憶中蕩漾著承諾


不想分離 
不想分離 
不想分離



抱我吧!


那是愛情的起點
使於肉慾和絕望


在分開這麼久的時間,不想再離開
如果你就此把我一切,焚化在風中
你是否會知道你真的再也找不到我的蹤影


 
然而,唯一風化不了的 
是那句隨著我的遺體 
埋入地底中的那句聲音



『我愛你』 

請你務必記得這話,好嗎?
close to you
接近你,或是我可以翻成關起你?


愛之於我,永遠是毀滅。





Why do birds
Suddenly appear?
Everytime you are near
Just like me
They long to be
Close to you

Why do stars
Fall down from the sky?
Everytime you walk by
Just like me
They long to be
Close to you

On the day that you were born
The angels got together and decided
To create a dream come true
So they sprinkled moondust in your hair

Of gold and starlight in your eyes of blue

That is why all the girls in town
Follow you all around
Just like me
They long to be
Close to you

Just like me
They long to be
Close to you
arrow
arrow
    全站熱搜

    靈界人妻仙女 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()